Lortgrisar

Har funderat ett tag på att börja blogga. Nu händer det!
Lite ångest för att man vill prestera  mycket och bra ska det vara.
Men va sjutton det måste ju vara bättre att skriva nått än inget alls:-)
Tänker börja min bloggkarriär med att vara förbannad.

Men hallå hur fungerar egentligen en del människor, lortgrisarna som skräpar ner i naturen!
På väg till mitt jobb är det kanske en mil. Den milen tillbringar jag sen en vecka tillbaka på cyckel. Då ser man ganska mycket som man inte gör från ett bilfönster.
I dikerna som omgärdar vägen (på bägge sidor) finns det allt vad ni kan tänka er, här följer några exempel: pizzakartonger i drivor, hamburgerkartonger både i friggolit och papper, muggar, extremt mycket muggar, glasspapper, toalettpapper, servetter, leksaker av alla de slag, en soffgrupp, navkapslar, cyckeldäck, cyckelslang, rostiga burkar, kläder, takbox, flaskor, läskflaskor, läskburkar, ölburkar och definitivt ölflaskor, gamla däck.
Ja ja listan kan göras hur lång som helst!

När jag samlar på mig skräp i vilken form det än må vara, inte fan kastar jag ut det från mitt bilfönster!!!!
Jag samlar upp det i en liten påse som jag sen slänger på mackens sopsortering, i hemmets soptunna eller rent av åker till återvinningen.

Vad är det Ni inte förstår lortgrisar?????
Det ser så jävligt ut när det ligger lort, gamla rostiga saker och äckliga matrester där Ni har varit!
När Ni varit på toaletten, ringer ni då på  hos grannen sedan och begär att han/hon ska torka Er i häcken också för att Ni inte vill göra rent själv?
 Varför är Ni så nonchalanta mot naturen? Den underbart vackra och väldoftande naturen!

Man ska inte vara arg länge, det är inte bra för hälsan! Så nu tackar jag för mig och hälsar nya läsare välkomna till min blogg. Jag heter Anna Friman och jag har ett varierande humör!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va kul att du kommit igång med bloggen! Det är riktigt roligt som du ju redan märkt :)

Ser fram emot många inlägg som ger spännande läsning!!

See ya at work!

2008-04-29 @ 18:51:00
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0