Hundagis på lediga dagen för mig

Min syster Madde och min svägerska Lena,har ett hunddagis. En liten oas i Sandviken som jag med glägje ramlar in på ibland när jag är ledig. Man möts av glada vovvar som viftar på svansen när de får besök på sitt dagis.
Idag var det Madde, Lena,Elisabeth och Sanna som jobbade. Promenader, vattenskålar som fylls på och städning i hundburarna. Det är ju lite pyssel med alla dessa individer, idag var det säkert tjugo hundar där.



Lena och jag tog med oss tre hundar Elvis, Sally och Vilas och knallade ner till skoterleden vid Spången. Vädret var superb och hundarna busiga. När man är ute så där så hinner man ju prata så mycket också, jag och Lena har ju så mycket gemensamt faktiskt. Kul.



Det här är Egon, jag har inte någon aning vilken ras han är,  men visst har han ett tufft underbett :-) Han får bo i en jättestor bur tillsammans med några kompisar och dom verkar trivas ypperligt med varandra.



Aila verkar inte vara så sugen på att vara mer på dagis dag...hon väntar på sin husse!

         

         

Det är inte lätt at fota hundar med en mobilkamera!
Småhundar som storhundar. Alla vill de nosa, leka och äta. Helst med mobilen då :-))



Jag och Olle satt en stund i soffan och kelade, det tycker vi båda om verkade det som.
Vilken härlig förmiddag!


Kommentarer
Postat av: Humla

supercoolt dagis...

jag går oxåpå dagis...woff

2009-01-23 @ 19:47:54
URL: http://humlarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0