Ljuset får miljön och människor att vakna :-)

Sitter i mörkret och surfar i den virituella världen tidigt en morgon. Så som så många andra tidiga morgonar kan jag inte sova. Den bästa tiden på dygnet. Surfar runt och läser på lite om "globala miljömål", tänker att man faktiskt kan göra en del på sitt eget lilla vis. I år så köper jag bara en julklapp och den går till sonen, resterande julklappar ska miljön få. Jag ska köpa energilampor till ALLA lampor i hela huset. Sen ska jag nog införskaffa en spark så att jag slipper åka bil här i byn. Japp så får det bli!!!



Julian Assange är inte någon som jag har uppmärksammat den senaste tiden. Jag har inte orkat! Men jag läste på lite nu på morgonen och jag måste bara säga att det är bra att det finns människor som orkar stå upp för sånt de tror på. Go Julian GO!!!
Visst är det jobbigt med mörkret? Jag håller mig i stort sett bara flytande nu. Orkar jobba, sova, träna och äta. Men herregud va tråkigt!!! Vintersolståndet inträffar den 21-22 dec som tur är. Snart kommer ljuset tillbaka :-)
Och det är inte en dag försent.
En annan ljuspunkt i mitt liv just nu är min goa vän Mia. Hon mår bra och tar hand om sig själv på ett sånt bra sätt. Hon har börjat tagit tag i sitt mod och det är så kul att se. Hon blev friskförklarad för några veckor sedan och sen dess lyyyyyser hon. Nu trillar en tår :-) GO MIa Go!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0