Vikingar i ny tappning

Men Herre Gud va kul det var att komma ut i skogen med mina arbetskamrater.
Vi blev bjudna av chefen på en eftermiddag i Vikingarbyn i Årsunda.
Och det första vi fick göra vad att byta om. Till vikingastass!!! Skitsnygga blev vi :-)

         


De stakars trälarna var våra tävlingsledare och gjorde allt för att vi skulle ha så kul som möjligt.
Tävlingar i lagen Oden och mmmmm, som  jag då själv var deltagare i men ändå inte kommer
ihåg namnet på :-) Hur som helst så är det ju inget tvivel om vilket lag som vann denna deltävling!
Eller hur?



Det har sina fördelar att ha Göran som chef, han e ju både stark och snäll!
Det andra laget vann faktiskt den första deltävlingen som gick ut på samarbete!
Dom var helt enkelt överlägsna :-)





SÄRIMNER...jag tror jag kom på det! Namnet på vårat lag alltså...jo så var det nog :-)
Är ju inte ens på startbanan vid start, troligen pga en knäskadad lagledare :-)
Ja dom vann ju kast med säck också men det tog vi snabbt igen.



Det heter ASGÅRD....hur enkelt som helst!
Vi var både starka och smarta :-)
Eftermiddagen avslutades  med en enkel middag i långladan. Å det var helt supersupermysigt!



Handtvätt innan ingång är obligatoriskt och ingen kom undan. Vi stod alla i kö innan entré.



Lite mingelbilder i eftermiddagssken.

         

    



Till middag fick vi lingonbröd, nötter, revben och flädersaft. Paj med grädde till efterrät, MUMMMA!!!





Mätta och belåtna åkte vi sedan hemåt utan att fått en enda droppe regn på oss. Snacka om tur med vädret!





Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka bra kort det blir, verkar vara en riktigt bra kamera, och vilket sött gäng!! Ha ha!! Kul hade vi iaf.

2010-05-20 @ 22:39:02
Postat av: Anna

Vilka bra bilder det blev!



Javisst hade vi det skoj, jag tyckte det var hur trevligt som helst!!



Du får gärna mejla över bilderna till mig om du vill ;)



[email protected]



2010-05-20 @ 22:46:04
URL: http://levinda.se
Postat av: Anneli

Vilka bra bilder, väldigt duktig fotograf. Trevlig dag i trevligt sällskap, Hälsar Anneli o Jerry.

2010-05-21 @ 15:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0