Travkusk som man är...

...eller i alla fall drömt om att vara :-) En tid i mitt liv körde jag mycket häst. Flera gånger om dagen faktiskt.
Jag var trött på skolan och fick istället jobba i ett travstall. Förmodligen ett av de bästa jobb jag någonsin haft.
Dock ej lönsamt, men vad gjorde det, jag fick ju vara bland hästarna!
Livet går vidare och i och med det så får man lite större krav, lönemässigt då :-)
För jag vet inte om det gäller hästmässigt. Kolla bara!



Ville är en vallack som är hur gullig som helst. Han är dock lite slö, och inte direkt galoppvillig och väldigt förtjust i att äta gräs och morötter.



Lilla söta hästen Malou var också med på vår tur i skogen. Hon är mindre än Ville men ändå mer bångstyrig .
Malou har dålig syn på ett öga.




Tänka sig att stå på knä och sela!
Allt var så himla smått, träns, sele, rockard, men inte hästarnas vilja!
Jädrans vad de pinade på ute i skogen, de var väldigt pigga när vi vände hemåt!





Nu blev man ju faktiskt ännu mer sugen att hålla på med hästar , det är ju bland det mysigaste som finns.
Kanske ska man skaffa sig en häst igen. Jag har ju en förkärlek till norska fjordhästen, den är ju så söt och
dessutom så allround.  Ska jag köpa egen häst så blir det en sån.
Men tills dess, så hoppas jag att jag får komma till Anna-Karin och Henrik och köra deras små gobitar ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0