Vart ska sylten vara om inte i källaren!


Jag går och tänker på vad vi ska göra med vår källare. Fick en idé och skickade in till Tv 4 Äntligen hemma. Tänk om de kunde komma hit och hjälpa oss. Om ni tittar på bilderna från källaren så ser ni varför jag vill göra om, eller hur?
Magnus jobbar som snickare och har varit murare i flera år, men ni vet hur det är med "skomakarens barn" :-)

Vi har en tanke att det ska vara enkelt, funktionellt och miljötänkande i vår källare. Alltså inget bubbelbadkar, torktumlare eller annat onödigt elförbrukande monster. Det i inredningsväg ska kunna handlas lokalt och inte vara av sånt material att det sliter på miljön i onödan. Är det någon som kan komma med förslag så är jag otroligt tacksam.

Tycker ni inte om mina tapeter i tvättstugan/duschen?

                       

I vår matkällare vill jag kunna förvara sånt som jag tagit rätt på i skogen bakom oss, bär och svamp i olika varianter. Jag har ju inte odlat några rotgrönsaker i år, men nästa år kommer det att finnas potatisland här ska ni veta. Då kommer inte Therese att få adoptera mina sättpotatisar :-)
Vinet från våra druvor kommer vi naturligtvis att göra både vin och saft på, så det åker också in i matkällaren.
Gurkor och annat smått och gott tar vi reda på och lägger in. Blåbären i skogen ska det bli sylt av osv.
Vid renovering av matkällaren åker alla prylar ut, lovar :-)

                                   

Här tar jag som sagt emot alla slags tips, både inredning och recept. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ska hålla tummarna för att "Äntligen Hemma" ska tycka att eran matkällare ser så jäklig ut att de bara måste komma och göra nåt åt den :)



Tänkt va kul om de skulle komma! Hoppas du får till det som du tänker dig där nere för det låter jättebra!

2008-06-04 @ 06:55:23
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Anna

Jamen visst var dörren supersöt!! Jag sa ju det när du apgarvade åt mig där vi satt i gräset idag ;)



Ja, jag kan inte heller fatta att inte Hjalle har sett den, han har då inte sagt nånting än iaf..haha! Noll koll på vad som finns här hemma han :)



Har Äntligen Hemma ringt än då smile

2008-06-04 @ 22:13:58
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: AnnA Hellgren

Varför inte ta bort dörrar och runda av ingångarna, klä alla väggar i en sån där knottrig massa som sen målas i exempel mjuk benvit färg. Sen så kan man efterlysa tegelstenar som någon vill bli av med. Brädor och tegelstenar kan bli fina hyllor att ställa snygga burkar med skogsgott samt flaskor med egenbryggd!! AnnA H

2008-06-24 @ 11:07:44
Postat av: Och så ett recept!



Nudelsallad med viiiitlööök!



En portionspåse nudlar inklusive den lille kryddpåsen som medföljer.

En jätte stor morot.

Två matskedar majonäs och 2msk cremefraiche (mer kanske).

En burk majs.

Massor av vitlök,salt och fräsh coriander efter smaktålighet.



Smula ned nudlar inklusive kryddorna i en skål. Riv ned moroten samt vitlöken. Blanda i hop allt i receptet och låt nudlarna svälla i denna mojja en timme!



Jätte gott till exempel till grillade lamkotletter!!!!

2008-06-24 @ 11:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0