Fästingbett Lojalitet och Kvinnliga symtom! När ska man lära sig:-)

Det är jobbarhelg och jag är lite trött på kvällen. Börjar frysa och känner mig illamående.
-Nämen va sjutton jag vill inte bli sjuk! säger jag till sambon.
Till slut så ringer jag till sjukvårdsrådgivningen. För jag kom också på att jag har ett kliande utslag på mitt ben.
Det är säkert ett fästingbett tänker jag och går igång om en eventuell antibiotikabehandling
o s v. Sjukvårdsrådgivningstanten lugnar mig och säger att jag kan vänta med att ta kontakt med HC på måndag om jag inte blir sämre än så här.

Söndag morgon känns det bättre,så det blir att gå till jobbet. Inga problem alls den dagen.

Måndag morgon.
Vaknar och känner mig blytung i hela kroppen, det värker i alla leder. Förmår mig nästan inte att kliva ur sängen.
När jag står i duschen så börjar jag att stortjuta, utav absolut ingen utifrån påverkande anledning!
Jag gråter och gråter, det finns ingen hejd. Rödögd och gråtande kliver jag ut från badrummet, möter sambon som tittar storögt på mig och säger;
- Men Anna om du har så ont i kroppen så kan du ju inte gå och jobba fattar du väl!
-Jag har inte ont i kroppen, hulkar jag fram, det sitter i huvudet, tjuter jag.
Jag gråter och tycker det är för jävligt att en fästing kan påverka en så här.

Hur det än är så måste jag till jobbet (hur knäpp få man vara). Så jag sätter mig på cykeln och trampar ned till Sandviken (en mil från dörr till dörr). Efter en stunds cyklande kommer jag på att jag förmodligen är sen, så jag ringer till jobbet och säger till dem att jag förmodligen blir en tio minuter sen eller så. Fortsätter trampa och tycker väldigt synd om mig själv.

När jag kommer fram så känns det värre än någonsin i kroppen, det fullkomligt spränger i alla leder och jag känner mig  förkyld och febrig. Tilläggas ska att jag inte har sminkat mig och det har småduggat hela vägen. Jag ser för jävlig ut.
Mina arbetskamrater tittar på mig och utbrister;
-Men Anna, hur e det med dig?
- Ja jag tror faktiskt att jag har blivit fästingbiten säger jag och börjar gråta igen.
-Men herregud ring HC direkt när dom öppnar, utbrister Patrik L.
-Ja jag ska, säger jag och tycker allt bara är skit.

Vid det ögonblicket så får jag en liten dragning i magen och känner mig plötsligt kissnödig. Uppsöker toa.
Jag har fått mens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0