Källargubben som sommarjobbar :-)

Nu regnar det igen! och jag tycker det är skönt.
För en vecka sen lät det i var mans mun;
Åh vad varmt det är!
Jag svettas och kan inte sova på nätterna!
Det är för varm för att äta!

Ja ni känner igen er på ett eller annat sätt va? Tänk er då in i om ni inte skulle kunna komminucera alls med omgivningen. Att du inte kunde uttrycka dig, att inte kunna tala om för ojmgivningen om dina allra mest basala behov.
Jag känner  människor som har det så. Som enbart genom andra  får förlita sig på att få behoven tillgodosedda. Jag tänker ofta på dem när jag gnäller över vädret.
Ibland orkar man inte vara så himla social och pratsam, man kan helt enkelt vara för trött för att var kommunikativ. Men jag har ändå ett val, jag väljer min situation. Jag har tur.

Min son har också ett medvetet val, han har flyttat ned i källaren. Han väljer att ibland komma upp för att gå på toaletten eller ta en sväng till kylskåpet.  Han vill kunna vara för sig själv och chatta med sina polare på nätet, spela rollspel och utöva sina konstnärliga sidor.
Han har börjat jobba den här veckan. Tillsammans med Magnus åker han iväg på morgonen och arbetar en hel dag. Han är skittrött :-)
Det är hans första sommarjobb, där han kan tjäna egna pengar. Tänk va kul det var när man fick sin första lön. Man hade planerat precis vad man skulle köpa och vad man skulle göra, åh vad häftigt det var :-)

Mitt första jobb som jag hade var såååååååå tråkigt, jag vände handskar på en handskfabrik, med tryckluft :-((((
Men tack vare detta jobb kunde jag ta mitt körkort och det är nog den bästa investering jag har gjort för en månadslön.
Hur/vad gjorde ni för era första löner, finns det nån där ute som har en bra historia att förtälja?

                                     

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag minns faktiskt inte alls vad jag gjorde för min första lön...inte en susning, men säkert nåt bra :)



Ja angående skålen så är ju smaken som baken, delad :)



Nu har jag legat i soffan, läst tidning och kikat på "frusna män söker kärlek" och nu sitter jag här och längtar efter Hjalle efter allt puttenuttigt på tv:n...haha!



Synes imöra!

2008-06-11 @ 22:02:32
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Marina

Hej hej Anna, Håller med att det är ganska skönt med lite regn just nu. Nu har jag varit in o kikat på din blogg, Fint du har gjort det :) undrar om jag ska ha en diktblogg kanske ? :) Ha en trevlig helg.. // Marina.

2008-06-12 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0