Per Göras vår plats på jorden :-))

Hallelulja solen skiner och jag börjar att känna mig bättre nu. Snuva feber och förkylning är inte att leka med. Vad är det som händer med en när man bara är sjuk hela tiden? Är det inte det ena så är det det andra. Motståndskraften är jäkligt nedsatt och allt tar bara om hela tiden.
Nu vill jag ha vår och med den ska solen skina, droppar från taket ska höras, pirret i kroppen ska flöda,  mina nära och kära ska må bra och framtiden ska kännas spännande.
Idag sitter jag och funderar över vårt hus och vad vi har gjort med det under det här året som vi bott här. Har skrivit ned allt på ett A4 ark och då syns det lite tydligare att vi varit väldigt effektiva. Vi har snickrat, målat, lagt golv, spikat vägg, tapetserat, satt in duschkabin, tagit ned 5st stora murkna björkar på tomten, gjort en vedbod, gjort ett skotergarage, byggt en trappa, glasat in verandan, spikat panel i verandan, sett över hängrännor och gjort tillägg där det brustit och mycket mer.
Men framför allt har vi njutit av att bo här på denna underbara plats. Vi är så tacksamma över att få ha den här platsen som vårt hem. Här kan man känna sig fri, här får skaparlusten fritt utrymme, och solen är framme nästan jämnt. I hagen bakom huset har vi på sommaren haft fyra stycken tjurar som gått och betat och smaskat i gräset, ibland har de kommit fram till oss och pratat lite eller bara varit nyfikna på vad vi hållit på med. Katterna våra kan springa omkring i höggräset och jaga möss hur mycket de vill. Sonen och hans kompisar har ofta varit hemma och kunnat njutit av de stora utrymmerna som huset ger. Magnus kan bara ta sin skoter och åka ut på en tur när han vill, och om jägarlusten infunnit sig så är det i stort sett bara för honom att gå över vägen till hans jaktmarker. Jag har kunnat husera i huset i stort sett hur jag vill, det är mycket att inreda. Loppisar har varit välbesökta för min del, där har jag hittat mycket till huset. I växthuset har jag provat på mina odlartalanger, som inte är så goda, men förhoppningsvis med tiden ska bli.

Här finns ett hjärta som vi har kunnat njuta av och som vi får kraft och glädje från. Vi blir till bättre människor här. När vi flyttade hit så sa vi att vi inte ska hålla på att rusta och ha några stora projekt det första året. Det har vi inte heller haft. Men nu börjar det bli dax för ett projekt. Vi vill göra om i källarvåningen. Inte så stora förändringar utan mer en upprustning kan man väl säga. Men det är inte bara att sätta igång för att man vill. Vi ska må bra också och just nu är inte Magnus så himla pigg, så vi får se när det blir av. Hans mående och hälsa går före allt annat. Under tiden får vi njuta av vår plats på jorden.

         

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0