Livet, Thåström och Mod....krånGligare än så Är det inte

På Torsdag går jag på min allra första sommarsemester någonsin. Jag har aldrig haft en svensk sommarsemester i mitt liv. Jag har spenderat flertalet månader i olika länder på resande fot och vill man kalla det en välbehövlig semester så var så god. Jag har aldrig behövt en semester så som jag gör Nu.
Nu ska även jag gå in i Svenssonlivet på allvar, det blir en riktig sommarsemester i Sverige. Spännande!
Inleder den på torsdag kväll i Borlänge och Peace&Love. Inte så himla dumt va?
Massor med band som jag vill se och ändå fler band som jag aldrig hört talas om faktiskt. På jobbet har dom haft sina kommentarer om mitt val av semesteraktivitet.

    


Du e juuu snaaart femtio år Anna.....vad ska du göra bland alla dessa ungdomar???
Lyssna på musik kanske....
All denna musik som man har lyssnat på i så många år....varför skulle den bara lyssnas av ungdomar i 18-25års åldern, just i Borlänge?
Fattar inte riktigt det jag.
Jag ska njuta av att vara ledig och göra det på Mitt sätt. Så nu e det slutsnackat om det, Tack.

Sen har jag en planerad utställning i min snickarbod, tillsammans med Maria. Jag visar mitt måleri och hon sina foton. Någon gång i mitten på juli blir det av. Vågar jag det? Ja det gör jag!
Rädslor är till för att konfronteras. Jag vill ju vara en modig människa jag. 



Syster Madde som har ett helvete nu vill jag kunna hjälpa och stötta.  Hoppas att hon blir bättre och får ett smärtfriare liv framöver.  Hon kommer inte att tillfriskna bara för att jag sätter mig i ett läge där jag bara deppar ihop hela tiden. Jag ska ta vara på tiden med henne och däremellan samla krafter och glädje. Det får jag om jag Lever!


Kommentarer
Postat av: Jen

Wow! Ingen dålig semester heller. :D

Peace and love vore skoj!

Definitivt inget för endast undomar. :P

Ha det så kul,

och lycka till med utställningen. :)

2009-06-23 @ 22:06:00
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Anonym

intressant blogg :)¨

kika gärna in på min!

http://annebertelsen.blogg.se

2009-06-23 @ 22:06:52
Postat av: virve

Härligt Anna!

Du gör alldeles rätt med att göra det du vill...Kör på och släpp loss dina känslor..Kommer och tittar på utställningen. Jag är stolt över dig.

kram, kram virve

2009-06-24 @ 22:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0