Kajak för mej till Nya platser jag inte kände till :-)

För några veckor sedan köpte jag en kajak. Hade sedan våras, när jag inspireras av Lars Monsens resor i Nordkalotten, bestämt mig att köpa en egen. Inte för att göra sådana resor som han, men på något sätt kunna fånga en del av den frihetskänsla det medför att ge sig ut på vattnet alldeles ensam.



Nu har min frihetslängtan börjat få utdelning. Jag paddlar några gånger i veckan och tänker ta det lite lungt så här i början när man fortfarande är som Bambi på hal is. Det är skitjobbigt för armarna att paddla en timme och det är lite läskigt att ge sig ut över stora vatten. Men jag avskräcks inte så lätt, snart har jag fullgjort min första dagstur.



Semester I Love :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0