Mamma Mia vilken grisfest

Vilken superkul helg det här har varit!
Såg Mamma Mia bion premiärkvällen på Filmstadien i Gävle. Tillsammans med min jobbarkompis Karin.
Vilken film, jag blev så oerhört glad över att se den, den glädjen sitter i än. Meryl Streep med alla andra skåderspelare gör en stor prestation, som man vanligtvis inte ser annars.
Att sedan Abbas musik sjungs och spelas i filmen är fantastiskt
Jag vill också bli musikalskåderspelare(snart 44 år) jag har det inom mig, det känns så :-)))
Ett tips bara när ni ska se filmen, tänk ut vem ni ska se den med!
Ta inte med pojkvännen eller äkta mannen som bara så där halvvilligt följer med till salongen, för att du har tjatat.
Det blir inte någon bra upplevelse!
Ta med den person som du tidigare vet att ni har ungefär samma musiksmak som, och som också verkligen blir glad när du frågar om ni ska gå.
Hela ensemblen kommer att ta er till nya dimetioner, jag lovar!

Sambons släktingar här i by bjöd in till grisfest, vov vad kul det blev, trots att jag somnade först!
Festen började redan tidigt på förmiddagen kan man väl säga. Grisen sattes igång att grillas klockan nio på lördagsmorgonen och var nog inte klar förrän framåt 18-tiden på kvällen. Den skulle vändas var 15:e minut och det var viktigt att den skulle penslas med marinad vid varenda vändning.





Sedan framemot 17-tiden började alla släktingar ramla in och vi var verkligen hungriga då.
Det blev så gott, efter att Sten-Erik hade skurit upp den i små bitar.



Efter maten blev det musik som Tomas egenhändigt komponerade ihop via sin laptop på verandan.
Först ut var nog Stefan och Agneta, som också var värdpar för kvällen. Tack för en kul fest!



Min nya klänning för kvällen inbjöd till vissa spekulationer. Nej Björn jag är inte gravid!
Det är nya modet nu siddu. Vi lite mulliga har faktiskt fått det lite bättre när vi ska införskaffa något nytt i klädväg.
Vi behöver inte trängas i nån snäv trasa som vi ändå inte passar i :-)



Lägger upp lite mingelbilder under kvällen och passar samtidigt på att tacka vädergudarna för det fina vädret!

         

         

         

         

Ja det var allt för den här gången, och tänk vad bra det är att gå och lägga sig tidigt för att sen vakna tidigt och kunna blogga i tid på morgonen innan alla andra hunnit vakna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0