Pia Pettersson har inte hamnat i klimakteriet!

Men idag är det svettigt! Vi var på fyrtioårs-fest igår, den blev inte sen och inte speciellt blöt heller.  Men gud vad jag svettas idag. Ute på gården blåser det nästan stormvindar, vilket är bra. Annars har nog inte jag överlevt dagen känns det som:-)
I slutet på februari hade jag mens och sen dess har den lyst med sin frånvaro. Ett tag var jag till och med så orolig att jag gjorde ett graviditetstest, vilket visade det jag redan visste att, det inte var något att oroa sig för :-)
Jag  har haft mensliknande smärtor och brösten har svullnat, men ingen blödning. Svettats på nätterna och faktiskt ibland också på dagtid, som om jag sprungit ett maraton, med andra ord skitjobbigt. Humöret har åkt jojo och jag har mått allmänt vråldåligt emellanåt.
Alltså jag har hamnat i förstadiet till klimakteriet! Och det känns inte bra :-(
Min goda vän Annika som är lika gammal som jag, hon är gravid. Andra vänner som jag frågat om de har börjat strula med mensen eller kännt av något, förstadie-till-klimakteriet-symtom än? ser ganska så frågande ut och försöker med den bästa av miner att hålla masken och inte brista ut i skratt. Oftast har de inte ens tänkt på, när den tiden kommer eller frågat sina kära mödrar om deras intåg i klimakteriet.
JAG KÄNNER MIG GAMMAL! OCH JAG ÄR 43 ÅR!
Igår satt vi på stan en stund och tittade på bilar och annat löst folk. Det var crusing. Vi tillbringade nån timme med en gammal bekant som har ett ganska så ogenerat sätt när han får i sig några öl. Vi diskuterade eller snarare bara babblade om vilken kändis vi var lik. Alla enades om att Roger var en kopia av Jr Ewing i Dallas.
- Anna du är ju lik Babben du! sa han.
Vilket man kan tycka är en mycket bättre liknelse än vad han fick:-)
Hur gammal är Babben?
Vad jag vet så är i allafall Pia Pettersson fyrtio år nu, Grattis på dig! Du ser inte endag äldre ut, tvärtom faktiskt. Igår hade du flera känslomässiga utlösare, du grät i omgångar, skrattade och dansade (nästan hela natten antar jag) du såg verkligen avslappnad och ung ut.
Jag är faktiskt avundsjuk, men nu får det faktiskt vara slut på självömkan. Jag tar mig en promenad istället.
Kram på er som läser.

Ps. Jag lägger ut några bilder från festen, tyvär fick jag inte dig på bild Pia. Men det fanns ju gott om andra linslusar:)

                      
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0