Ibland hus och oknyten!

Åh vad det är härligt att vara hemma!
Jag menar så här; Vi drog iväg till ett par kompisar som har ett släkt-sommarhus i Landafors, jag och Magnus.
Helt underbart ställe, huset stod alldeles intill vattnet, solen sken, killarna snickrade och vi andra punktmarkerade lilla bombnedslaget och charmtrollet Norea 15 månader. Tog promenader, drack några Hof och käkade. Stannade ute på bryggan till halv två på natten. En underbar liten paus i tillvaron i samkväm med vänner. Kan det bli bättre?

Ungefär ett dygn var vi hemifrån. Och när vi kom hem  var vi så glada att vara hemma. Vi fixade lite i trädgården och jag planterade pelargoner, rosor och panseer.
Tänk att man kan vara såå hemkär! Men om ni tittar på bilder från mitt växthus så kanske ni förstår varför.

I allafall så satt vi (vuxna) på natten och drog lite historier och ljög(antar jag :) för varandra på bryggan. Allt från värsta jägarstorys till spöken och barndom. Thomas och Anders som är kusiner berättade hur deras barndom har varit på  lov och sommrar i "Landa". Kul och höra!
Visar här lite fina bilder ifrån "Landa". Titta och njut!

Förresten vet ni hur ni ska göra för att hålla oknytet borta från husen?
Jo ni ska plantera en Fläder vid ena husknuten. Så är de puts väck sen.!
Fungerar på nästan alla objudna spöken :-() ho ho

                             

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vilken fin järngrind!!! Verkligen en härlig bild, med kanoten och vattnet och det vildvuxna gräset. Låter som ni hade det väldigt trevligt.

Och jag håller med om att vara hemkär, är preeeecis lika hemkär jag med...hihi!! Kommer alltid tycka att det är trevligt och bra borta men aldrig lika bäst som hemma :)

2008-05-06 @ 21:31:37
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0