Svärmor och Valborg

Den 1:a maj hittade svärmor och jag en väg som vi båda kan vandra på utan att krocka. Inte genom stan med banderoller över huvudena, utan i trädgåtden bland pelargoner och sättlökar. Vi brukar inte ha så mycket gemensamt hon och jag. Vi älskar naturligtvis samma människa, min sambo och hennes son. Där slutar likheterna mellan oss. På gott och på ont.

Vi hade inflyttningsfest och sista aprilfirande hemma hos oss Magnus och jag. Det blev en lyckad fest med grillat, kase och raketer. Båda våra svärmödrar var med, och de sov över hos oss på natten. Men dagen efter var det inte så livat i luckan kan jag säga. Det var svärmor och jag som var vaken i stort sett. Och vi höll till i växthuset och i trädgården mest hela dagen. Planterade bland annat gurka och lökar, rensade ogräs och pratade. Det var så himla trevligt att ha henne där, hon gav så mycket kunskaper till mig som nybliven trädgård-växthusägare man är och hon tog liksom inte över. Skön stämning. 

Sonen och hans fyra kompisar sov ochså över. De var med oss på kvällen, men drog sig lite undan för att rollspela under natten. Dom susssade gott långt in på dan. Skönt att ha dom hemma under sista april, man vet vad man har dom och behöver inte oroa sig för att de skall debutera sin "ut och festa bana", just den helgen i allafall. Debuten kommer väl att komma någon gång, men ju längre det dröjer ju gladare/tryggare är jag. Bamse verkade inte  vara chockskadad efter det fina fyrverkeriet som sköts upp vid idrottsplaten, för han var hemma och spann som en riktig katt hela natten.
Tack alla ni som kom och firade med oss, vi uppskattade det verkligen. Hoppas att vi kan göra om det fler gånger i sommar.  
         


Kommentarer
Postat av: Jennie

Fin blogg! Vad händer i helgen?

2008-05-02 @ 17:31:55
URL: http://skrytbygget.blogg.se
Postat av: Jennie & Exxa

Man behöver inte älska sin svärmor, man måste bara komma överens på släktkalasen :)

2008-05-02 @ 17:32:37
URL: http://exxa.blogg.se
Postat av: Anna

Det låter som att ni fick en lyckad valborg, va kul! Och att du tom va så pigg och kry att du orkade pyssla och dona dagen efter, det var väl lite roligare det än att ligga bakis kan tänkas :)

Ses på jobbet!!

2008-05-04 @ 20:29:52
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0