Homosexuell & Heterosexuell - Låt det heta Kärleksskap

Äktenskapet är en överskattad institution, som varken gör dig lyckligare eller mer lyckligt lottad. Du får inte samhällets välsignelse för att du på papperet är gift, vigselbeviset är i sig inte värt ett rött öre! För samhället är äktenskapet enbart en institution där det skall reproduceras.


Kärleksbevis i vardagen är däremot mycket mer värdefullt, när du visar kärlek till andra och respekterar dem för dem de är, då är du lycklig och blir mer lyckligt lottad. Det är säkert.


Jag tror inte att någon av mina vänner som är gifta, d v s ingått äktenskap, har gjort det därför att de ska kunna reproducera barn. De har gjort det av kärlek, både ingått äktenskap och reproducerat. Det finns grupper i samhället som är emot att homosexuella skall kunna ingå äktenskap, som hävdar att samkönade äktenskap aldrig kan garantera barnens rättigheter och intressen. Jag tror de har fel. Det är nämligen så att kärleksfulla människor tar hand om varandra.


Äktenskapet är romantik och juridik. Med det menar jag att det romantiska ljuset att vara någons fru/man är grymt förvirrande, du kan så lätt gå vilse.

•-         Vill du bli min fru?

•-         Ja och jag ska älska dig i nöd och lust tills döden skiljer oss åt

Men hallå! vakna upp! Vi håller inte ihop tills döden skiljer oss åt och det där med nöd och lust är det si och så med. Vi byter faktiskt ut varandra flera gånger i livet numera. Det är normalt idag, det var det inte för femtio år sedan. Äktenskap är förlegat och något som många människor idag inte längre har någon tilltro till.

Rent juridiskt sett så har väl äktenskapet något med arv och alibi att göra. Vi har regler kring det ekonomiska, som gör att vi kan skatta eller fiffla bättre om vi har en fru/man.


Vad jag inte förstår är följande; varför värnar man om äktenskapet och dess lagar, på ett sådant nedlåtande sätt, mot individer som har en annan sexualitet än heterosexuella?

Varför vill homosexuella över huvud taget ingå äktenskap, när de inte behöver?

Varför skall man över huvud taget gifta sig?

När man kan lova inför gud, natur och sina vänner att man kan älska så länge man har lust närhelst man har lust, heterosexuell som homosexuell. Kärleksfullt!

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0