Jaktmorgon :-)

Helgen har varit superbra. Jag följde med Magnus ut i skogen på lördag morgon för att jaga rådjur. Åh vilken medicin det var mot allt. Vi startade klockan 0800 med att samlas några stycken i ett avlägset hörn på jaktmarkerna i Dahlsäng.
Månen var så där lagomt trött och hängde i all sin prakt precis vid horisonten, magnifikt vacker! (dock inget foto på´n)



Vi placerade oss på vårt ställe där vi skulle vara, de andra intog även sina platser. Sen började hunden Charlie att göra sitt jobb. Han var ensam idag och följde sin husse väldigt duktigt. När han drev så var det ca 10 min och sen kom han tillbaka till Bossse. Han drev fram flera djur åt jägarna, men de hade antingen fel vapen eller så sprang de bakom ryggen på dem. Ha ha vad jag hade kul, och säkert att Charlie trivdes också.



Vi fick under dagen se flera djur, och det verkade som att det var deras dag, för de kunde fortsätta springa. Det var så fint och trevligt ändå. Tror att jag ska ta med mig en bra kamera nästa gång.



Såg den här fina Tickan ( visst heter de så? ) på en stubbe när vi gick hemåt, som i en saga :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0