Min syster är helskön....Vilken eftermiddag :-)

Som jag berättat tidigare har min syrra cancer, så pass allvarlig att vi nästan har slängt in handuken, flertalet gånger de senaste veckorna. Våndan har gripit tag i oss och hopplösheten tyngt våra sinnen. Svårt, mycket svårt.
Dagarna innan jag åkte iväg till P&L så bestämdes det att syrran skulle flyttas hem. Hon ska ha vård i hemmet istället för på sjukhuset. Samma dag som de hade vårdplanering kom äntligen hennes tarm igång. Tack gode gud. Vi hade fått ett väldigt dystert besked av läkaren och vi tog då beslutet att nu sätter vi in alternativmedel. Vi förskaffade Aloe Vera flytande till henne. Som ett sista försök att få igång hennes mage. Läkaren som vi diskuterade detta med höll med oss att det inte alls fanns några som helst hinder att försöka detta sista alternativ.
Detta vad alltså precis vad vi hoppats på skulle hända. Tarmen skulle komma igång och hon skulle kunnna börja äta och bajsa. Då kanske hennes krafter kommer tillbaka för att hon ska bli så stark att de kan börja ge henne cellgifter.



När jag kom hem så har syster yster kommit hem för flera dagar sen. Hon är på benen. Och hon äter och bajsar som bara den. Skäller lite på gubben och gullar med grabben och hunden. Jag börjar tokgråta. Jag tror faktiskt att jag drömmer.
Min syrra är nog den segaste och mest envisa människa jag känner. Så jävla envis så man kan bli tokig ibland.
Idag fixade hon skjuts av mamma och kom hit och hälsade på. Hon inspekterade trädgården och satt sig sedan bekvämt tillrätta. Sa att hon var så sugen på att festa till lite !!!!!
I och med att Magnus inte dricker alkohol så hade han naturligtvis alkoholfri öl hemma. Vi satt och drack lite i skuggan och skrattade. Men hallå!!!! Vad hände????
Kanske har livet  bestämt sig för att dra ned på takten ett tag, och det är jag sååååå tacksam för.

Peace&Love
Aloe Vera

Kommentarer
Postat av: anne

usch.. cancer är verkligen inte roligt..

2009-06-29 @ 19:24:49
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0