Mitt liv just nu!

Idag har jag jobbat och i morgon gör jag likaså. Två dagar på en vecka, det är sköööönt. Men alldeles för lite.
Visst låter det tokigt? men det är faktiskt så. När jag kommer tillbaka till jobbet är det efter att varit ledig i fyra dagar, då finns det mycket att ta igen. Samtidigt så jobbar jag bara i två dagar för att åter gå på tre dagars ledighet. Vips så finns det inte nåt krut i durken!
Jag hinner inte hitta glöden eller viljan. Jag vill hem till min trädgård igen jag! Inte vara på jobbet. Fastän jag är utvilad.

Sonen har sommarlov igen! Han hoppade av gymnasiet för att hamna på Hantverkslinjen på Västerberg Folkhögskola. Där har han gått ett år nu. Det bästa året enligt honom själv. Och jag håller faktiskt med honom. Vilken fantastisk skola! Hoppas han kommer in där nästa år också. Han gamla klasskompisar tar studenten i år. Och det gör inget. Jag tror sonen är lyckligare än dom, Han har känslan men inte rätta viljan. Att vara i en sådan givande miljö som på Hantverkslinjen, föder något på längre sikt. Och så får det bli!



Min vännina och jag skall ha utställning i sommar. Herregud! Det är ju nu snart!!!!
Maria ska visa sina fotografier och jag min målning. Ja sonen får nog vara med på ett hörn han också. För han bör ju visa upp det han skapat under året tycker jag, får se till att fråga honom.
Vi kommer att ställa ut i vår snickarbod, vi sätter upp en skylt nere vid vägen Varierad Konst På Vägen. My god va kul!!!



Sambon har äntligen börjat sett ljuset i tunneln. Det är jag så himla glad över. Den 17:e Juli är det klart. Kanske kommer kärleken smygande nedåt vägen igen, vad vet jag :-) Jag har iallafall inte slutat hoppats och inte han heller :-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul med utställning. Jag kommer!!

Jag tror på kärleken.. allt har sin tid bara! Kram

2009-06-03 @ 19:53:45
Postat av: anna forslund

hej vad kul står det skylt vid vägen? annars ringer vi kul grej:) vi ses kram anna panna stek panna:):)

ps.serveras det champagne:)då kör jag inte finns det buss till järdefors??????hahahaha

2009-06-03 @ 20:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0