Semester och Volbeat....thank God it´s P&L

Jag e fulladdad i mitt musikcentra! Mina fötter värker. Jag e så trött. Och ändå såååå glad!!!
Vi har lyssnat på så himla mycket bra musik under helgen och totalt flippat ut flera gånger under konserterna.
Jag har dansat skiten ur mig själv flera gånger, och det var länge sedan. Musiken själv har den förmågan, jag behöver inte andra subtiut. Det är fruktansvärt befriande.



Peace&Love Borlänge scen Utopias mixerbord, solen sken och det första bandet vi hörde var Backyard Babies. Dregen så himla läcker, men jag blev faktiskt förvånad att han sjunger sååå lite.
Efter det så hamnade vi bland Lasse Winnerbäcks fans och lyssnade på hans första konsert av tre under Peace&Love, rätt så okej faktiskt, tack vare hans lyrik så blir han ju förlåten för allt och det gör inget om man inte ser honom. Han fungerar ändå :-)

                                     
Ja så här är vissa klädd på festivalen, det gäller att ha en bredd i sin förståelse. På killens rygg var en kuk ritad med undertexten "ligg 10 kr". Där slutar min förståelse, jag tycker synd om han jag.

Nä det behövs mer för att knocka mig. Som danska VOLBEAT. Där levereras musik i sin allra bästa tappning. Det finns liksom inget bättre. Killarna har redan intagit scenen när vi kommer fram. Vi hör dom på avstånd och blir lätt hysteriska att vi missat något springer vi nästan ifrån varandra Karin å jag.  



Jag får en dos av det bästa rock  jag någonsin har hört. Mitt ute på en gräsplan i Borlänge så har jag mitt "moment". Hamnar liksom i hypnos, musiken de levererar är så jä'vla bra och sättet de gör det på är i särklass det sexigasten jag sett någonsin. Det finns fyra killar på scen som låter som om de ägde hela Borlänge. Deras övergångar är så sköna att det liksom inte märks, trummorna är tunga som bly OCH sången är det bästa jag hört. De är normalt byggda killar med kort hår i svarta kläder, tatuerade till hakan. Framtoningen är det liksom inget fel på, that´s it!



Efter det såg vi Thåström, och det var väl tur det annars har vi nog aldrig kommit ner på marken igen ;-)
Kärlek är för dom, dom som har tur!
Ja det är ju så med den mannen, han har ett sätt att beröra som inte många har. 
Alla vill till himlen å åka limosin förstås .....

         

Under torsdagkvällen såg vi två band som verkligen söööööööög. A Camp med Nina Persson, men hur tråkigt får det bli?
Och Mötley Crue. Men varför bokar man ett band som är såååå dåligt och som är såååå fula att de inte ens kan ha storbildsskärmarna på? Dessutom låter Vince Niel som Kalle Anka. Vi gick därifrån efter ca 15 minuter. Vilket jävla skit.

Jag hade helt klart den bästa kvällen på länge, Peace&Love.




Kommentarer
Postat av: Anna /Levindas Värld

Låter verkligen som att din semester startade på topp!!!



Härligt att läsa att du fick en sån kanonhelg i Borlänge och att du känner dig så glad och fylld av positiv energi :))



Hoppas du får en fortsatt underbar semester!!



Kram från arbetskollegan som fortfarande sliter ;)

2009-06-29 @ 09:56:55
URL: http://levinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0