Visst är livet värt att leva

Grymt fina dagar har vi fått och jag har njutit enormt av dem. Det är elexiret som nu gör att jag går vidare och ser tillvaron på ett positivt sätt. Mycket händer runt omkring mig och vad jag förstår så är det jag som måste stå med båda fötterna på jorden och få det att fungera. Sambons hälsa är ganska så stabil med orken tryter rätt ofta. Han är en kämpe som jag beundrar oerhört mycket. Han förstår att livet har med kärlek, glädje och trygghet att göra. Han gör verkligen sitt yttersta och jag älskar han för det. Han har valt livet för att han har ett liv.



Just nu så har vi inte så mycket umgänge och det går bra att vara i det ändå. Härom dagen så satt jag i mitt växthus och klurade lite på de fyra elementen. Jord, Eld, Luft och Vatten.
Min strävan i livet är att vara så enkel som möjligt, jag vill inte ha komplexa saker eller händelser omkring mig. Jag vill ha enkelhet, både i känslolivet och i det estetiska runt omkring mig. Att ha kärlek och det är fullbordat.
Elden ger mig värme, det skaffar jag genom att samla ved, skapar både motion en övning på monotoni. Elden skapar också dramatik, genom att den är så vacker och farlig.
Ifrån Jorden får jag maten jag behöver, där kan det mesta växa och få liv. Grymt spännande.
Vattnet porlar på min kropp när jag vill bli ren, jag dricker mig otörstig, vatten är det skönaste som finns....näst efter en härlig kärleksstund förstås.
Luften är det som får mig att andas.
Detta är livet.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ja, livet är värt att leva!

2009-05-02 @ 22:10:22
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0