Inget är som en snorig höna :-)

Förkylningsviruset har ett stadigt grepp om mitt välbefinnande, nu verkar det ha satt sig i magen också, det gör så ont.  Vaknar och inser att gå till jobbet inte är att tänka på. Vad krångligt det blir. Först vill man ju inte vara sjuk över huvud taget, sen vill man inte heller vara den som faller bort och krånglar till i verksamheten heller. Men å andra sidan vill ju inte mina arbetskamrater bli smittade heller antar jag.

Helgen har varit supermysig. Vi har påtat på i trädgården Magnus och jag. Det är otroligt svårt att vara still när man är ledig, fastän man är sjuk :-) Hönsgården är nu så pass redo att börja förändras. Vi ska gjuta ett betonggolv och bygga reden inne i hönshuset och utanför ska vi bygga ny inhängnad. Det kommer att bli så bra så.  Sen är det bara för höns, kycklingar och en tupp att flytta in. Ska bli så roligt att få nya husdjur. Hoppas bara att katterna och Oskar Wilde kan hantera intrånget :-)

         

Gårdagen vara skön, mycket sol och grillat på uteplatsen. Kenneth, Jocke och Lisa kom och mamma var på benen hon med. Helena och Kjell fick en kopp kaffe, dom ville inte ha grillat, Helena skulle göra en stek hon. Mamma visade upp sin nya bil som hon fått av Kenneth och Jocke. Den var fin och den gick bra också, riktigt pigg bil. Skönt att mamma har något bra att åka i, hon har ju harvat omkring i Audin länge nog nu. Madde hade varit väldigt glad om hon varit med, det var liksom hennes vilja som fick bestämma detta köp tror jag.
Åh vad jag saknar min syster nu, hon blir så levande i denna årstid också. Den var hennes bästa tror jag, vår-sommar. Nu skulle hon åkt omkring på olika handelsträdgårdar och köpt lite växter, sen skulle det vara en livlig diskussion kring Oskar Wildes kommande jaktår. Ja mycket hade hänt nu och vi konstaterade igår att det blir nog en svår tid framöver, för man saknar ju henne så.


Kommentarer
Postat av: Fia

Och så hade hon åkt på en massa crusingar som börjar nu snart med fin bilen =) Kram på dig!

2010-04-19 @ 19:34:12
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0