Iceland Faxen å Jag :-)

Inledande strul på morgontimmarna gjorde att dagen bara kunde bli bättre och bättre.
Jag hade bokat bussen på fel dag. Det gick ingen buss 06.10. Och där stod Vi.



Just insett misstaget JAG gjort. Bokat fel buss. Tar en lokalbuss till Gävle i förhoppning att "catch a train". Ha hahah inte då, när vi kom till Gävle fanns det inte en biljett att uppbringa. Tur man e rutinerad och hade med sig en god frukost till Gänget, fjäsk fjäsk :-)



På Gävle station vid halv-sju-snåret dukas det upp innan jag och Linda åker tillbaka i en taxi till Sandviken för att hämta bilen som vi hade parkerat så fint vid resecentrum.
Som den ödmjuka medmänniskan man är så tog jag fullt ansvar över mitt misstag. Jag blev privatchafför till Solvalla. Och mina vänner blev fullt nöjda över det :-)


Vi började med lite mingel i vinnarhålet och sedemera fördrev vi den mesta tiden på resturangen och i spelluckorna. Linda började stort, genast fotograferad med självaste Gert Fylking. Medans jag mest stod bakom kameran då:-)



Den lilla kändisdivan försatte inte tillfället minsann! Mustachloppet som var det första loppet under dagen ärades av fler kändisar, alla med mustach på överläppen till förmån för insamling och medvetandegöra om prostatacancer. Himla bra syfte!!!

         

Hästar hästar och hemskt mycket mer hästar. Så fantastiskt det var att se dem kämpa. Det liksom syndes att de var laddade och medvetna om dagen. Elitloppsdagen!!!

         

Den främsta och bästa av dem alla med sina 201 segrar  JÄRVSÖFAXEN ledde defileringen i lopp 3 Kallblodslopp. Say No More!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    

Publiken och upplevelsen som Solvalla bjöd på var fantastisk. Nästa som en bandyfinal med SAIK som vinnare:-)

         

         

De kommande loppen och finalen blev oerhört spännande. Magnus och Clarence blev så här glada några gånger under dagen.





Den avslutande finalen var en rysare som egentligen bara hade en vinnare ICELAND. Bilderna talar för sig själva :-)









Vilken Häst!!!!




Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt ni ser att ha haft det!!

2010-06-02 @ 16:53:34
URL: http://www.metrobloggen.se/vargtass

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0