Äter kastrerade Oskar Wilde jordgubbar måntro???

Oskar Wilde är inte glad på mig tror jag bestämt. Igår lämnade jag honom hos veterinären för att ta bort kulorna. Oskar är en blandras, han ska inte avlas på. Vi bor granne med en familj som har en tik. Och han har redan sprungit bort från mig i skogen en gång. Behöver jag säga mer?



Detta är dag fyra på fyra dagars ledighet, jag jobbar två och har tre lediga igen. Perfekt. Ska fortsätta vårstädet i trädgården då och försöka få till det så man trivs riktigt i sommar här ute. Idag köpte vi jordgubbsplantor. Bästa köpet känns det som. Har lite förhoppningar att de ska ta sig fort och att det blir mycket bär redan i år, men det är nog att hoppas för mycket, andra tredje året är bäst sägs det.



Fick en jättestor sten i min trädgård i går kväll som tack för en massage. Thomas den blev perfekt!
Var och tittade på rosbuskar idag, men herregud det finns ju så mycket att välja på :-0
Tänkte att det skulle bli fin framför stora stenen, samtidigt som det skymmer lite från vägen. Så man kanske slipper heja på absolut ALLA som går eller åker förbi :-)



         


Ja vilken sort det än blir så blir det vackert. Vi hoppas att inte hönorna kommer och pickar sönder både jordgubbar och rosor.

Kommentarer
Postat av: Johanna

En sån fin Kockum-hink :)



Jordgubbsplantor låter inte fel alls.

Det skulle jag vilja ha hemma i våran trädgård också!

Man kanske lär sätta dom lite skyddat eller?

Kram på dig fina Anna!

2010-05-09 @ 06:47:18
Postat av: Lena Åman

Han ser lite bedrövad ut den käre lille Oskar. Men det blir nog bra, man får ju förstå att det kan kännas frustrerande att sukta efter alla fina tikar o aldrig få komma till. Så det blir skönt för honom att inte behöva tänka på det längre. Nu kan han koncentrera sig på jakt o mysa med matte o katterna. Låter härligt det du pysslar med i trädgården. Måste försöka slita mig från vår egen stuga någon dag o komma förbi o kika, det var länge sen vi sågs nu. Kram till dig o Oskar

2010-05-19 @ 07:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0